Seguindo os passos insurgentes do Manolo dente d´ouro
Na manhá do segundo domingo de agosto partia da igreja matriz da vila portuguesa de Castro Laboreiro, o 5° roteiro dos fugidos, organizado polo Comité pola Memória Histórica do Val do Límia.
Nesta ocasiom a iniciativa estivo dedicada a divulgar a primeira experiência guerrilheira antifascista que operou no Val do Límia entre 1939-1943, dirigida por Víctor García García, popularmente conhecido nestas terras do sul da Gallaecia central como ‘Manolo dente d’ouro’.
Várias dúzias de pessoas realizárom um percorrido de 10 km por alguns dos lugares mais emblemáticos da pegada dos passos e vicisitudes da iniciativa político-militar encabeçada polo quadro da Internacional Comunista.
O guia da iniciativa, Américo Rodrigues, ativista cultural e historiador de Castro Laboreiro, explicou as caraterísticas do traçado do roteiro, dando passo a umhas
breves palavras introdutórias de saúdo e apresentaçom de Carlos Morais, quem agradeceu a presença do filho do ‘Brasileiro’, Víctor García Fernández, e de Fernanda Cedrón Trigo, neta do mítico guerrilheiro da Marinha, Luís Trigo Chao ‘Gardarríos’.
Também destacou a presença do entrimenho Román Alonso, o primeiro investigador da guerrilha do suloeste de Ourense, que identificou a Víctor García como ‘Manolo dente d’ouro’ ou ‘Brasileiro’.
Américo Rodrigues explicou à beira da antiga taverna da Macheta, onde se tinha produzido umha discussom entre o ‘Brasileiro’ e um guarda fiscal 2 de maio de 1943, que finalizou com a morte do agente, e a sua precipitada marcha destas bravas terras para estabelecer-se em Vigo.
A continuaçom os assistentes abandonárom a Vila polo antigo caminho que a unia com Melgaço, passando por alguns lugares das inverneiras onde está constatada a presença do ‘Manolo dente d’ouro’. Realizou-se umha paragem à beira da casa da ‘Valenciana’, desde onde se contempla a legendária gruta dos refugiados no Piornedo.
Posteriormente visitou-se a casa da Rosaura Rodrigues, continuando até o rio Mareco.
O roteiro finalizou com um jantar e convívio entre os assistentes na área de lazer das Veigas